En meget populær risret fra Østen, der efterhånden er blevet udbredt til det meste af verden.
Kan direkte oversættes til stegte ris, og da den færdige mix af krydderier og tørrede grøntsager kan købes overalt, er det en ret, der er hurtig at sætte på bordet. Det bedste resultat opnås, hvis der anvendes ris, som er kogt dagen før, og da der med held kan anvendes alle former for stegt eller kogt kød, er der faktisk tale om en indonesisk biksemad.

Print Recipe
Nasi Goreng
Stem: 0
Bedømmelse: 0
Dig:
Bedøm denne opskrift
Antal personer
Ingredienser
Antal personer
Ingredienser
Stem: 0
Bedømmelse: 0
Dig:
Bedøm denne opskrift
Instruktioner
  1. Kog risene efter anvisningen på emballagen og hold dem efterfølgende varme. Optø rejerne.
  2. Pil løg og hvidløg og hak det fint. Rens og striml peberfrugter og skyl bønnespirerne godt.
  3. Opvarm olien på en pande eller i en wok. Tilsæt løg, hvidløg, peberfrugt og bønnespirer, og lad det simre ca. 10 min. Tag grønsagerne op, men hold dem varme.
  4. Skær kyllingebrystet i fine strimler, og steg dem i resten af olien. Smag til med salt, sambal oelek, soya, karry, paprika og stødt koriander. Kom grønsagerne i igen sammen med risene og derefter rejerne. Rør godt rundt.
  5. Pil bananerne, og skær dem i skiver. Steg dem i smør ved middelvarme, og vend dem forsigtigt i retten, uden at de går itu. Sevér straks.
Dette indlæg var udgivet den Ikke kategoriseret. Bookmark permalink.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *